Schema geraadpleegd? Kijk dan ook even in de Tempotabellen welk tempo wordt geadviseerd voor jouw intervalprogramma en/of duurloopjes.

Corona

Update 17 mei 2020:
Vanaf 18 mei mogen ook de 18+ atleten weer gebruik maken van onze accommodatie. Dit wel onder bepaalde voorwaarden. Deze voorwaarden zijn vastgelegd in een protocol (klik hier voor meer info).

Lees alles goed door vóórdat je weer naar de baan komt. De trainers kijken ernaar uit jullie weer te zien!

Aan nieuwe schema’s wordt gewerkt; die komen op de site zodra ze klaar zijn. 


Op dit moment ervaren we unieke omstandigheden die ons allemaal beïnvloeden. In beweging blijven en regelmatig wat frisse lucht happen draagt bij aan het welzijn en de gezondheid. Het is dus fijn dat we nog wel naar buiten mogen om, bijvoorbeeld, een rondje hard te lopen.

Naast alle adviezen en richtlijnen van de overheid, geven we hier nog wat extra tips en aanwijzingen gericht op het hardlopen.

  • Tijdens het hardlopen is je ademhaling heftiger dan bij het normaal wandelen. Je mond is wijder open dan en het onbedoeld verspreiden van vochtdeeltjes over een grotere afstand kan een gevolg zijn. Tijdens het hardlopen raden wij daarom aan om, in plaats van 1,5 meter afstand, minimaal 2 meter in acht te nemen.
  • Bovenstaand advies is eenvoudiger vol te houden als je alleen loopt in plaats van met meerderen. Loop over brede paden en wegen zodat je makkelijk ruim om medeweggebruikers heen kunt. Houd rekening met anderen! Meer ruimte geeft minder stress, zowel voor jezelf als voor de anderen die je tegenkomt.
  • Een van de algemene adviezen is om zoveel mogelijk structuur in de dagelijkse gang te handhaven. Wij helpen je daarbij met een aangepast schema.
  • Structuur, in beweging blijven en afwisseling zijn de belangrijkste doelstellingen. Omdat we onze weerstand hard nodig hebben en wedstrijden voorlopig niet aan de orde zijn, doen we alles extensief. Hiervoor kan je je hartslagmeter en/of de tempotabellen gebruiken. Ga je op gevoel weg hanteer dan de regel dat je nog moet kunnen praten.
  • In het schema (zie hieronder) zijn de intervallen aangegeven in tijd (in plaats van afstand). De duurloopafstanden zijn voor vrijwel iedereen wel te doen.
    Voor de groepen D t/m F is het schema hetzelfde, m.u.v. de laatste week. Die is gebaseerd op de hoopvolle aanname dat de baan dan weer kan worden gebruikt.
    Natuurlijk kan je zelf aanpassingen doen in aantal intervallen, duur van de pauzes en de lengte van de duurlopen..
  • De ‘even heel wat anders’ trainingen kan je invullen zoals je wilt. Wees creatief! Bijvoorbeeld extra rust, lekker even stevig wandelen of touwtjespringen.

We hopen jullie allemaal zo snel mogelijk weer in goede gezondheid op de baan te mogen verwelkomen.

De looptrainers van AV Hollandia

Mei 2020 (aangepast schema)

Het schema kan nog wijzigen indien er veranderingen worden doorgevoerd m.b.t. het gebruik van de atletiekbaan.

Downloaden (PDF, 459KB)