Wat mij vooral zal bijblijven is de veerkracht van de groep. Op een gegeven moment werd het even wat moeilijker: vermoeidheid, concentratie en kleine dingen gingen zwaarder wegen. Maar juist toen pakten we onszelf weer op. Samen vonden we de rust terug en brachten we het Bevrijdingsvuur verder richting Hoorn.
– Tan
Als ik terugdenk aan de bevrijdingsloop, dan vult mijn lijf zich met een gevoel van grote dankbaarheid. Dankbaarheid dat ik hier als chauffeur kon bijdragen aan jullie topprestatie. Lang heb ik geloofd dat deelname aan zo’n evenement voor mij door medische tegenwind niet haalbaar was. Hoe mooi is het dan als de tegenwind luwt en je in een andere rol tóch kunt bijdragen.
Het hele evenement ademde voor mij “ieder doet wat voor hem of haar haalbaar is” uit. Mede dat heeft mij gestimuleerd zelf ook weer te gaan trainen en te onderzoeken wat voor mij haalbaar is.
Ik heb een achtergrond als teamsporter, handbal, een prachtige sport. Wat mij geraakt heeft, is de mate waarin jullie als individuele sporters een team waren. Waarin jullie sámen afgezien hebben, waarin jullie sámen elkaar gestimuleerd hebben tot deze topprestatie, waarin humor en positiviteit gevonden werd als strijdbijl toen de vermoeidheid toesloeg. Samen.
Dank jullie wel! Ik heb genoten!
En dan is het nu tijd om een aantal van jullie kanjers aan te moedigen bij de Wijkenloop! Tot ziens!
– Femke
De bevrijdingsvuurestafette was een geweldige belevenis! De start in Wageningen. Daar het bevrijdingsvuur ophalen. En daarna allemaal in eigen tempo stukjes fietsen en hardlopen richting Hoorn. Voor iedereen werd even hard gejuicht.
De goede sfeer in de groep, allemaal lieve mensen met het zelfde doel. Sporten voor de “Vrijheid”.
Mijn idee is dat alle stappen helpen naar Vrijheid in de Wereld.
Ik geniet nog lekker na.
Lieve groeten,
– Susanne Jumelet
Al jaren kijk ik naar de uitzending ‘het vuur van de vrijheid ‘ en voel ik dat ik daar een keer bij wil zijn. Al jaren realiseer ik mij dat ik de eerste generatie ben van na de bevrijding die zonder oorlog in Nederland leef, hoe bijzonder én kwetsbaar
En dit jaar liep ik mee! Snelle lopers en langzamere lopers, variërend in leeftijd van 14-70 jaar. In verbondenheid voor het besef van vrijheid levend te houden. Het was een prachtige ervaring ❤️
– Wil
Samen – plezier – delen – doen – juichen – klappen – aanmoedigen – gieren van de lach – niet slapen – er zijn voor elkaar – moeilijkheden overwinnen – stralend aankomen in Hoorn met een super ontvangst.
We hebben het samen gedaan! Met een zeer diverse groep van fietser/lopers, chauffeurs en ondersteuners. Ieder droeg naar eigen kunnen zijn of haar steentje bij.
Vrijheid in verbinding; verbinding in vrijheid. Mooier wordt het niet. Dankbaar en blij dat ik er bij was.
– Karin
